Siirry sisältöön

Oma riista –helpdesken förlänger betjäningstiderna

Oma riista –helpdesken som upprätthålls av Finlands viltcentral hjälper nu också på lördagar från och med 24 september. I och med att älgjakten börjar förlängs rådgivningstiderna.

Till älgjakten hörande uppgifter kan man i år, för första gången, lämna in elektroniskt. Finlands viltcentral upprätthåller Oma riista –helpdesken, som ger råd i alla frågor som gäller Oma riista –tjänsten och strävar till att underlätta ibruktagandet av tjänstens älginformations-egenskaper. Med hjälp av Help-desken försöker man göra övergången från papper till den elektroniska tjänsten så enkel som möjlig.

Betjäningstiderna förlängs från och med dagen då älgjakten börjar, det vill säga från och med nästa lördag ända fram till slutet av oktober. På så sätt försöker man genast svara på de frågor som uppstår i och med att älgjakten inleds.

– Med ändringen av betjäningstiderna strävar vi till att ge vårt fulla stöd till Oma riista –tjänstens användare vid inledningen av älgjakten. Då grundläggande frågor är i ordning, går det lekande lätt att använda tjänsten under jakten och efter jakten, berättar Oma riista –sakkunnig Juhani Törmänen.

Från och med början av november betjänar Oma riista –helpdesken igen i vanlig ordning under vardagar kl. 12–16.

Oma riista –helpdeskens betjäningstider 24.9.2016–31.10.2016

Må                      kl. 12 – 20
Ti–Fre                 kl. 12 – 16
Lö                       kl. 14 – 18

Kontaktuppgifter till Oma riista -helpdesk: tel. 029 431 2111, oma@riista.fi

Extra information

Hokkanen, Ville

  • Utvecklingschef (Oma riista)
  • Viltinformationens datasystem
  • 029 431 2302
  • ville.hokkanen@riista.fi